![]() |
|||||||||||
|
|||||||||||
Lekarz w kryzysie. |
Biuro Federacji PZ, 2023-09-12 10:37:47
![]() TU INTER Polska, Federacja „POROZUMIENIE ZIELONOGÓRSKIE”, Dolnośląska Izba Lekarska zapraszają na Cykl WEBINAR-ów DLA LEKARZY: Lekarz w kryzysie. Zdarzenia niepożądane, konflikty, hejt.. Obrona i profilaktyka Prowadzący: Dariusz Delikat Lekarz laryngolog i psycholog, trener komunikacji i coach. Autor wielu programów szkoleniowych oraz artykułów popularnonaukowych dotyczących szeroko rozumianych umiejętności psychologicznych. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla lekarzy Dolnośląskiej Izby Lekarskiej. Stały współpracownik Medium. Rejestracja: 28.09 https://interpolska.clickmeeting.com/przychodzi-lekarz-do-psychologa-1-/register 05.10 https://interpolska.clickmeeting.com/przychodzi-lekarz-do-psychologa-2-/register 12.10 https://interpolska.clickmeeting.com/przychodzi-lekarz-do-psychologa-3-/register Start o godzinie 19:00 Zdarzenia niepożądane, konflikty, hejt.. to przykłady sytuacji trudnych. Takie sytuacje mają miejsce gdy zaburzona jest równowaga pomiędzy potrzebami i działaniami stron oraz warunkami w jakich te działania odbywają się. Znany polski psycholog Tadeusz Tomaszewski wyróżnił 5 rodzajów sytuacji trudnych: sytuacje deprywacji - to sytuacje, w których ograniczone są środki zaspokajające podstawowe potrzeby , sytuacje przeciążenia – wykonywane zadania są trudne, odpowiedzialne, liczba obowiązków jest duża itp., sytuacje utrudnienia – to zaburzenia związane z ograniczeniem lub brakiem środków czy narzędzi potrzebnych do sprawnego wykonywania zamierzonych działań, sytuacje konfliktowe i sytuacje zagrożenia – w których istnieje prawdopodobieństwo utraty tego, co dla danej osoby jest ważne , cenne, istotne (życie, zdrowie, opinia, pozycja społeczna…). Sytuacje trudne prowadzą do zmian psychofizycznych (zmęczenie, zaburzenia emocjonalne, spadek koncentracji, przedłużenie czasu reakcji, spadek motywacji..) czego konsekwencją jest obniżenie poziomu wykonania czynności/zadania oraz zaburzenia komunikacji. Długofalowo sprzyjają pojawianiu się wypalenia zawodowego z jego wszystkimi następstwami. Specyfika lekarskiej pracy sprawia, że sytuacji trudnych w życiu medyka jest aż nadto. Sposobem na ich unikanie, a jeśli się pojawią, skuteczne rozwiązywanie, są umiejętności komunikacyjne oparte na zachowaniach asertywnych czyli zachowaniach interpersonalnych, pozwalających na wyrażanie własnych uczuć, oczekiwań, opinii, praw w sposób bezpośredni, stanowczy, uczciwy i jednocześnie respektujący uczucia, oczekiwania, opinie oraz prawa innych osób. Wymienionym kwestiom przeglądniemy się bliżej na szkoleniach, na które Państwa zapraszamy. PANEL I, 28.09.23 Sytuacje trudne 1.Rodzaje i charakterystyka sytuacji trudnych 2.Funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych 3.Efektywne i nieefektywne zachowania obronne 4.Zarządzanie relacjami i emocjami w warunkach stresu i przeciążenia 5.Sytuacje trudne w życiu zawodowym lekarza (agresja, konflikty, roszczenia, manipulacje, dr Google, zdarzenia niepożądane, hejt…) 6.Asertywność sposobem na radzenie sobie z sytuacjami trudnymi 7.Postawa asertywna i sposoby jej umacniania 8.Cechy komunikacji asertywnej PANEL II, 05.10.23 Komunikacja w sytuacjach trudnych 1.Podstawowe i zaawansowane techniki komunikacji asertywnej oraz ich zastosowanie w sytuacjach trudnych 2.Efektywnie wyrażanie oczekiwań 3.Skutecznie odmawianie i określanie granic 4.Wyrażanie opinii – pochwały i krytyka 5.Przyjmowanie komplementów i krytyki 6.Reagowanie na trudne zachowania pacjentów i współpracowników 7.Prezentowanie własnych poglądów i polemika z poglądami innych 8.Rozwiązywanie konfliktów PANEL III, 12.10.23 Lekarz w obliczu szczególnej sytuacji trudnej - zdarzenia niepożądanego 1.Zdarzenia niepożądane: przyczyny, rodzaje, charakterystyka 2.Napięcie i stres związany ze zdarzeniem niepożądanym i sposoby ich redukcji 3.Komunikacja z pacjentem/rodziną po zdarzeniu niepożądanym 4.Zasady komunikacji z przedstawicielami instytucji i prawnikami 5.Wsparcie w miejscu pracy 6.Pomoc psychologiczna. |
![]() |
ZWIĄZKI LINKI PARTNERZY REKLAMA KONTAKT |
![]() ![]() ![]() |